Dag 7, 8, 9 - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu Dag 7, 8, 9 - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu

Dag 7, 8, 9

Door: Dien en Daan

Blijf op de hoogte en volg Nadien & Daniel

20 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Plimmerton

Dag 7 (zaterdag 16/3)
Jeetje mina wat een nacht. Geen oog dicht gedaan. Wat een storm, regen en veel wind, alsof de camper om zou rollen. Om 9u sleepten we onszelf uit bed, omdat we voor 10en moesten uitchecken en vandaag met de camper naar het shopping centre zouden gaan en naar Maori Village.

Rotorua heeft een groot centrum met van alles en nog wat. Maar m.n. veel eten en souvenirwinkels. Het doet een poging om westers te zijn, maar lijkt meer op een industrie plek. We hebben wat souvenirs gespot en hebben lekker koffie bij de Starbucks gedronken :)

De middag hebben we doorgebracht bij Wai-o-Tapu, het tweede gebied wat we eigenlijk op de fiets wilden bereiken (maar helaas). We hebben 1,5u gelopen tussen warmwaterbronnen, watervalletjes en grote meren. Echt prachtig. Allerlei kleuren wateren. Meeste indruk maakte de champagne pool, een helder blauw stomend poeltje met een rode rand vol mineralen.

De avond hebben we doorgebracht in het Mitai Maori dorpje. Hier hebben we heerlijk een typische Maori maaltijd met lam en kip gegeten en hebben we een show gekregen waarin typische Moari gebruiken, danstradities en gevechtstechnieken getoond. Heel erg leuk ! :)

Dag 8 (maandag 17/3)
Dit was eigenlijk de dag van de ferry overtocht, maar deze hebben we opgeschoven naar woensdag. Veel beter geslapen nu en wakker wordend met een blauwe lucht. Dit was de derde nacht op de Rotorua camping en het is tijd om door te trekken.

Besloten om de ochtend door te brengen in de Polenesian Spa. Deze bestond o.a. uit 4 warmwaterbronnen van 36, 38, 40 en 42 (waarschijnlijk veel warmer!) graden. Lekker ontspannen, maar wel vreemd want in Nederland doen we het toch anders als we naar een spa gaan! Het ruikt ook anders, want net als in Rotorua die warmwaterbronnen, alles ruikt naar rotte eieren en zwavelluchten. Wat verder nog super was, is dat we allebei een ontspanningsmassage van 60min hebben genomen. Heerlijk ontspannen reden we om 14u weg en zijn we langs Lake Taupo gereden, het grootste meer van NZ. Richting Tongariro National Park, zodat we daar morgen kunnen moutainbiken. Na 3u gereden komen we aan bij Ohakune, een klein dorpje met ook een Top10 Holiday Park. Voor 38.40 dollar kunnen we een nachtje blijven.
Bijzondere rit, langs steppe-achtig landschap met paarse bloemen en langs de drie grote vulkanen!

Dag 9 (dinsdag 18/3)
VAndaag laatste volle dag doorgebracht op het noordereiland. In de ochtend gebeld door m'n zus en pa, heel fijn om hen te spreken! :)
Daarna zijn we gaan moutainbiken, we hebben een heerlijke fietstocht gemaakt door de jungle. We zijn 3 uur onder weg geweest, langs oude treinrailsen, viaducten en tunnels. Het regenwoud was prachtig. Het weer hadden we ook mee :) Hele mooie oude bomen en vreemde vogel geluiden.

We zijn daarna doorgereden naar Plimmerton naar een vrije campeerplaatst.