Vervolg dag 11 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu Vervolg dag 11 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu

Vervolg dag 11

Door: Nadien

Blijf op de hoogte en volg Nadien & Daniel

26 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Vervlg dag 11 (dondedag 20/3)
Vanochtend wakker geworden in Picton. In eerste instantie leek het bewokt, maar het werd steeds zonniger toen de zon achter de heuvels vandaag kan. Wekker ging om 8 u, maar toch wat te laat gaan slapen (23.30u) waardoor we tot 9u lekker gelegen hebben. Bakkie koffie en camper geleegd en we zijn naar het centrumpje van Picton gegaan om met mooi uitzicht relaxt te gaan ontbijten. We hebben de camper geparkeer aan de kust, waar je met de ferry aankomt. Super mooie kustlijn met palmbomen en klein haventje. Daantje bak een heerlijk eitje voor me terwijl ik lekker in de zon zit. Tijdens het eten merken we nog een vreemde backpacker op die half spacend door het grasveld heen en weer aan het lopen is... Na dit kostelijk vermaak en buikje rond, zijn we het dorpje rondgelopen. Klein, maar fijn. Veel hippie-achtige winkels en plaatselijke art-souvenirs shops. Toch weer even kort boodschapjes gedaan.

Rond 11en rijden we verder en besluiten we de Queen Charlotte drive over te rijden. We nemen de afslag bij Linkwater, waar we nog tanken en rijden een uitstulping van de Sounds op. We zijn gestopt vlak achter Portage. Eerst tussendoor een fotootje, daar konden we alleen niet lekker zonnen. Maar even na Portage wel. Bij een baaitje zijn we gestopt en hebben we een uurtje in de zon liggen bakken. Via de boot zou eigenlijk nog de beste optie zijn op deze plek te verkennen. Wij hadden het idee met de ferry al heel veel gezien te hebben, dus daarom hier niet voor gekozen. De weg hier naartoe had prachtig utizicht op de Sounds, en de groene wateren, maar enorm veel bochten en echt een stuk rijden wil je een plekje tegenkomen waar je even kan stilstaan.

De QCD afgereden tot aan Havelock. Omdat we dit niet zo'n bijzonder plekje vonden zo op het oog, zijn we doorgereden naar Nelson. Vanaf Portage hier zo'n 2 uur over gedaan. Ik was onderweg zo moe dat ik even m'n oogjes voor 10 min. heb dicht gedaan. De weg naar Nelson had weer behoorlijek bergpassen, allemaal bebost en ook forse afgronden. Maar dus ook weer behoorlijke uitzichten. Daan is een kei van een rijder! Ik durf hier echt niet te rijden.. ik rij zo de afgrond in denk ik :p Voor ons rijdt de hele tijd een vrachtwagen, indrukwekkende manier van rijden want afdalend lijkt hij gas bij te geven en hard uit rollen. Daarbij ook z'n bochten netjes nemend en als hij het gevoeld heeft dat er mensen langs hem willen, gaat hij netjes aan de kant.
Om Nelson te bereiken, rijden we weer een stuk langs de kust met een Sound aan de overkant. Vergen verderop, lichtblauwig en wazig, zoals op ansichtkaarten, omdat ze toch best ver weg zijn. Water is eb, je ziet stukken droog staan en aangemeerde dracula-achtige takken en boomstammen.

Eenmaal aangekomen in Nelson rijden we richting het centrum en parkeren we ergens de camper om op zoek te gaan naar een internetcafeetje. We komen bij een bibliotheek en na wat aarzeling om te vragen hoe het in elkaar stak, zaten we achter de computer (gratis 30 min!) ons vorige reisverslag te tikken. Super relaxt!

We wandelen door Nelson, echt super groot. en ook modern en veel leuke winkels. Ziet er gezellig uit. We zoeken nog een even pin en mogelijk een baardtrimmer voor Daan. (Son, je zou schrikken ;)... ik.. vind het heerlijk :P). Helaas veel winkels al gesloten. We lopen nog tegen een soort van monument aan ter nagedachtenis aan de stichter van Nelson, het is een kathedraal.

Daarna hebben we een lekker pitstop gemaakt bij een cafeetje voor een wijntje en biertje. Heerlijk :). Voelt als echt vakantie. Zo in een gezellig stadje. Hierna op zoek gegaan naar een camperplaats. Dat is zo spannend, wantje weet neit precies waar je heengaat of waar je eindigt. Wel leuk spannend. Aantal plekken getroffen waar we nit mochten camperen. Uiteindelijk toch een Holiday Kiwi Park (betaald dus) gevonden, voor 36 dollar bij het strand!! :D We zijn net op tijd, want we pikken nog een prachtige zonsondergang mee. Ik sprak nog een vrouw die hier woont en zei dat de zee bloedrood kon worden met een zonsondergang. Lijkt me heerlijk hier te wonen. Als we ooit emigreren, dan gaan we in Nelson wonen :P (rustiger maar lieve ouders, voorlopig nog niet haha)