Aankomst, dag 1, 2 en 3 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu Aankomst, dag 1, 2 en 3 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu

Aankomst, dag 1, 2 en 3

Door: Nadien en Daan

Blijf op de hoogte en volg Nadien & Daniel

11 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Aankomst
Zondag 9 maart zijn we aangekomen om 14.35u in de middag. We hebben in totaal 28,5 uur gereist, waarvan 24 u met het vliegtuig. Vrijdag 7/3 waren we rond 19.30u op het vliegveld, waar vader van Nadien ons heeft afgezet. Op Schiphol werden we onthaald door zus van Nadien met haar gezin. Was heel fijn. Vervolgens zijn we achteraan in de rij aangesloten voor de check-in en koffer afgifte. Om 22.00u vlogen we naar Dubai, waar we 6,5 uur over gedaan hebben. We vlogen met een boeing 777 wat een prima vliegtuig was. Het was ook een prima vlucht, goed te doen, zelf eten aan boord waarvoor we niet meer hoeften te betalen. Hadden we niet verwacht :). Om 7.30 's ochtends kwamen we dus op Dubai aan, in NL was het 3 uur eerder. Op het vliegveld, wat er echt super luxe uitzag hebben we lekker ontbeten. Niet buiten geweest, want het vliegveld was zo gigantisch dat we daar geen tijd voor hadden. Weer was ong. 26 graden buiten.

Vervolgens vlogen we drie uur later met de airbus A380 naar Brisbane in Australie. Wat een helse vlucht was dit: 14u in het vliegtuig, nauwelijks een oog dicht gedaan en de tijd die maar niet voorbij vloog. Wel drie lekkere maaltijden genuttigd :) Er zat een vreselijk vervelende vent naast ons, die maar bleef kletsen over alle wereldellende en recessie. Het was raar om de tijdsverschillen mee te maken, omdat van het ene op het andere moment van het licht naar het donker gaat. Raakten we wat van in de war!

Aangekomen op Brisbane moesten we nog een keer door de controle om vervolgens in hetzelfde vliegtuig te stappen. Dit duurde in totaal twee uur. Daar vlogen we rond 11.00u weer weg en door het tijdsverschil kwamen we om 14.30u in Auckland aan. Maar omdat we wederom een paspoort en begage controle kregen, zetten we pas om 17.00u onze eerste stappen buiten vliegveld. Jeetje, wat was ik blij om vaste grond onder m'n voeten te hebben en de zon te zien schijnen. Het was rond de 22 graden toen we uitstapten.

Taxi gepakt en op weg naar ons hotel, Amora hotel, voor 1 nachtjes. Hier eigenlijk gecrasht en lekker in het stadje gelopen en gegeten. Het wakker de volgende ochtend verliep vreemd, denk door de jetlag. Want we werden beiden om 05.30u 's nachts wakker, konden ook eigenlijk niet meer slapen. Ik ben ook de hele dag een beetje gaar geweest.

1e dag
We hebben na lekker ontbijt in het hotel de taxi weer gepakt en naar de camper standplaats gegaan. Hier hebben we even moeten wachten, maar uiteindelijk onze camper meegekregen. Wauw, wat een ding en wat stoer! Daan ging als eerste achter het stuur, had heel even moeite met starten (haha!) maar ging daarna als een zonnetje de weg op. Heeel vreemd om links te rijden. Vooral je plaats op de weg vinden is lastig.

We hebben de fietsen opgehaald, waarvoor we een uurtje moesten wachten, maar hierdoor lekker de tijd hadden om boodschappen te doen. Winkel heette countdown, dus leek goedkoop, maar was het echt niet! Telkens maar omrekenen hoeveel je voor iets kwijt bent. Een karretje vol 160 euro.

Bepakt en bezakt zijn we van start gegaan met onze route :). Wat super om samen door de landschappen te rijden en niets te hoeven. We hebben highway 1 gepakt richting Orewa, waar we even een pitstop hebben gemaakt langs de kust. Het was echt een plaatje. Daarna zijn we doorgereden richting Wellsford. Ergens daarna hebben we een wandeling gemaakt langs een lange klim de berg op dwars door een tropisch bos op zoek naar de lookout. Had niet echt m'n goede schoenen aan, maar was zeker de moeite waar om op de top uit te komen! Onderweg hele vieze insecten en vreemde vogels tegen gekomen. Ik had open schoenen aan (ja, ik weet het, niet slim...) waardoor ik bang was nog met een beet terug te komen!

Vervolgens zijn we doorgereden en hebben we een afslag meer naar het binnenland genomen. Het was de bedoeling richting Whangarei te rijden, maar het was al laat en we hadden honger dus dat zouden we niet meer redden. Met de afslag zijn we richtng Papora gegaan en zijn we uitgekomen bij een rivier bij Pahi, en bij dat dorpje hebben we op een heel vredig campingplaatsje voor 24 dollar overnacht. Hier heb ik ook weer even een traantje gelaten over hoe fijn het is dat we deze reis mogen maken. Samen lekker spaghetti gemaakt :) Om 22u konden we onze ogen al niet meer open houden, dus om 22.30u sliepen we al.

Dag 2
Het wakker worden (rond 07.30u) was hier echt een plaatje, met de zon die over de rivier scheen en het heuvelachtige landschap aan de overkant. Hier hebben we lekker ontbeten, Daan heeft een eitje voor ons gebakken, waarna ik Daan in de zon neer gezet heb en ik ben gaan afwassen. Als ik die jongen niet neerzet, blijft hij werken! :P
We zijn weer richting highway 1 gaan rijden en in Whangarei terecht gekomen. Ik zag een bordje ' Whangarei falls' en we hebben daar even een pitstop gemaakt. Echt prachtig! 26m hoge waterval waar je omheen kan lopen. Wat plaatjes gemaakt en vervolgens in de camper, in het zonnetje, restje spaghetti van gisteren opgegeten.
Daarna doorgereden naar Bay of Island. We zochten de camping Top 10 Holiday in Russell, maar konden deze niet vinden omdat de navi was uitgevallen. De grote grap is, achteraf, dat we er een straat vandaan stonden. Met de fietsnavi dus toch gevonden. We hebben de kust afgewandeld, stadje wat bekeken en daarna op de camping lekker in de zon gelegen. Voor 50 dollar 1 nacht met uitzicht. Ook echt prachtig uitzicht vanaf de berg uitkijkend op de baai met boten. We zijn even richting Long Beach gelopen en hebben daar lekker op het strand gewandeld en gelegen. Was nog moeilijk Daan mee te krijgen op het strand, maar heb 'm toch over gehaald :-D Hij houdt niet zo van zand. Het is echt niet te geloven als je daar loopt, met zo'n uitzicht, dat je daar echt staat. Je gelooft je ogen gewoon niet. Voelde me daar echt gelukkig.
We zijn teruggelopen en hebben lekker eten gekookt. Daarna potje kaarten en weer vroeg gaan slapen (22.30u).

Dag 3
Wederom wakker geworden met een prachtig uitzicht. Lekker ontbeten en gedoucht (nu het toch kan op een camping waarvoor we betalen :)). Plan was voor vandaag te gaan kayakken bij een eiland, maar gister was ons gezegd dat het weer niet goed zou zijn. Echter, nu blijkt het weer prima. Misschien nemen we zo de ferry naar Paihi eiland om daar te mountainbiken. Of we rijden na de lunch door naar Coromandel Peninsula.

Het is echt heel bijzonder om hier te zijn. De mensen zijn vriendelijk. Het weer is tot nu toe echt heerlijk, lekker warm, ook al is het soms bewolkt. Geen moeilijkheden gehad onderweg, enkel de reis gister naar Russel was spannend omdat het een grove graffel weg was met flinke klimmen en steile afgronden aan beide kanten. Af en toe kwam er een tegenligger met een noodgang, dus ik heb mijn hart vast gehouden. We zijn bijgekomen van de jetlag, voelen ons goed en hebben het fijn samen. We missen iedereen, maar vooral onze puppy! :P

• 12 Maart 2014 - 09:11

WEndy:

Heerlijk!!!!!!!!!!! mooie fotots!!

• 12 Maart 2014 - 10:18

Jessica:

Wat hebben jullie al veel beleefd zo in de eerste dagen! En jeetje wat een lange vliegreis inderdaad....nu lekker bijkomen en relaxen en genieten!

• 12 Maart 2014 - 12:31

Saskia:

Wauw, dat klinkt als een geweldig avontuur, Nadien en Daan. Vreselijk, die lange vlucht. Gelukkig hebben jullie dat achter de rug. Wat is Nieuw Zeeland fijn he... Zo helder en fris, zo mooi. Ben ook bij die waterval geweest, en in Russell. Jullie zien er goed uit op de foto. Helemaal op je plek. Geniet lekker van elkaar, de vrijheid, de prachtige omgeving en de avonturen. xxxx

• 12 Maart 2014 - 17:16

Sandy:

Hallo Lieverds!!

Goed te horen dat jullie het lekker hebben.. Hier gaat alles goed Bailey aka Laily aka lailylaan maakt het prima. Wat is ze lief en wat luistert ze goed!!! En zoooo verliefd op Bentley <3... Bent (die echt een ochtend mens uhhm hond, is maar niet heus) wordt elke morgen wakker gemaakt door een hieperdepiep in de Gloria Bailey <3<3 Wij genieten volop van die draak en hebben in vijf dagen al zo'n 1000 foto's gemaakt :D. Ze begint nu flink te wisselen, ze is bijna al der melk tandjes kwijt dus dat komt helemaal goed...

Genieten jullie! Met jullie puppsel gaat het super!!

Dikke Kus Sandy & Joey