Zaterdag 2/3 - Dag 13 - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu Zaterdag 2/3 - Dag 13 - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu

Zaterdag 2/3 - Dag 13

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadien & Daniel

26 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Takaka

Vandaag echt een hele slome dag gehad. Het vroeg opstaan en sporten zat er niet echt in. Om 8u ging de wekker, maar we waren zo moe! Pas rond 9en zijn we uit het bed gestrompeld. We hebben dus lekker rustig aan gedaan deze dag! Ook besloten om komende nacht op deze camping te blijven staan.

Na ontbijt maken we een heerlijke strandwandeling op de Golden Bay aan Pohana Beach. Daarna de camper gepakt en naar Totaranui gereden langs de kust. Helaas weer 10 km over niet geasfalteerde weg en hoewel het strand daar goudgeel was en prachtig uitzicht op de bergen, vonden we het niet de rit waard. Het is fris vandaag, ook schijnt de zon en is de lucht helderblauw. Bewolking van vanochtend is verdwenen. Op het strand bij Totaranui hebben we een heel klein stukje van de Coast Track gelopen die zo bekend is: daar doen wandelaars dagen over als ze die hele track doen.

De reis terug was nog spannend omdat de brandstof opraakte en we nog wat bergpassen te gaan hadden. Eerstvolgende tankstration was in Takaka. Gelukkig hebben we het gehaald en hoefden we niet te lopen :P

We rijden door naar Te Waikoropupu Springs. Eerst hebben we lekker geluierd. WEER pannenkoeken gegeten op het parkeerterrein en op ons bedje in de zon gelegen. Heerlijk, wat een slome dag! Daarna zo'n 45 min langs een prahctig helder riviertje gelopen naar een bron. We hebben nog nooit zoiets helders gezien. Het water is gedeeltelijk 1,2 jaar 10 jaar oud. Twee mechanismen zorgen voor de stroming en voor het feit dat het zoutwater in de zee terecht komt en niet in de bron. Er zit maar 0.05% zout in. We voelen ons gelukkig hier te mogen zijn :)

We lummelen nog wat en doen wat boodschappen in Takaka (geld schiet lekker op zo..113 dollar.. die boodschappen hier zijn duur! = zo'n 70 a 75 eu). Lekker ijsje gegeten en terug naar de camping. We zijn moe. Allemaal lekkere hapjes en snacks gehaald en lekker snoepen straks :). Eerst nog even super leuk geskypt met m'n pa! Was fijn hem te spreken :)

Morgen staat mountainbiken op de planning. Nu al pijn in m'n buik van! haha!