Dag 4, 5, 6 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu Dag 4, 5, 6 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu

Dag 4, 5, 6

Door: Dien en Daan

Blijf op de hoogte en volg Nadien & Daniel

20 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Dag 4 (donderdag 13/3)
Wat een geweldige dag hebben we gehad. We werden wakker bij een prachtig meer waar we de zonsopkomst hebben gezien. Uit onszelf om 07.30u zonder wekker!. Om 8.45u zijn we gaan rijden. We willen nog van alles bezoeken voordat de storm (cycloon uit Fiji) toeslaat aan de kust. Dus we besluiten langs de oostkust van Coromandel Peninsula te rijden, waar we uiteindelijk bij Coromandel town de afslag naar het binnenland hebben genomen naar Hahei beach. De ooskust was echt prachtig. Nog nooit zoiets gezien. Zoveel mooie baaitjes van strand, naar rotsen, nar enkel steile afrond. Ook wel spannend af en toe hier te rijden. Gelukkig rijdt Daan :). We hebben onze ogen uitgekeken!
Het was best een lange rit, tussendoor nog even kort gestopt bij een mooi baaitje, maar de lengte van de reis was niets vergeleken bij de rit naar Hahei. Weer zo'n niet geasfalteerde weg voor 20 km! Iets minder eng dan die naar Russell bij Bay of Isaldns, maar wel smaller en zelfs een bijna botsing met een tegenligger! De locals rijden hier lekker hard! Prachtig bos om ons heen, palmbomen, verschillende kleuren groen. Net als de oostkust van uitgestrekt landschap voor de Thames naar rotsen en bergen richting Coromandel. Om af te snijden dus door het binnenland en komen we aan bij Hahei. We hadden een folder over kajaktours gevonden dus de 1e straat gelijk in Hahei gestopt en hier een tour gereserveerd.

Om 12.30u kwamen we aan en om 13.15u werden we verwacht op het strand. Uiteraard wij weer als enigen te laat, maar in de tussentijd hebben we snel ingecheckt op de camping (naast het strand!! :D) voor 42 dollar en snel geluncht. Wat een geweldige kajaktour hebben wij gemaakt. VAnaf het strand, om het grote eiland heen gekajakt - wat de ontdekker van het eiland ' the nose' heeft genoemd, om een klein eilandje heen, door een grotje gevaren en vervolgens aangemeerd bij het strandje en Cathedral Cove. DAar een heerlijke cappucino gedronken en super veel foto's gemaakt. Wat een plaatje. Zoiets zie je alleen in films!! Heerlijk rondgewandeld en gezwommen :) Het was wel een spannende tocht, vooral het door de branding heen en weer terug het strand op, maar gelukkig hielpen de gidsen ons goed. Die gidsen gaven ons ook geweldige info over het landschap en ontstaan van de rotsen en de bomen op de rotsen. Alles is hier uitgespuugd door vulkanen en omdat de bergen van vulkanisch as zijn brokkelen ze ook langzaam af en zullen ze uiteindelijk verdwijnen. In totaal zo'n 3,5 uur gekajakt, we waren bekaf! Pijn in onze armen en een halve zonnesteek, want het was super weer.

Na de tour heerlijk ontspannen, en lekker gegeten. Daan heeft heerlijk een witvisje op de grillplaat op de camping gemaakt met een aardappeltje gestooft. Tegen zonsondergang hebben we op het strand gezeten en heerlijk van de kleuren in de lucht genoten.

Dag 5 (vrijdag 14/3)
Na een heerlijke strandwandeling en geschommeld te hebben aan een grote boom (die er al hing) zijn we naar het hot water beach gegaan ong. 6 km verderop. Je denkt eerst wat een gekkigheid, al die mensen die met hun schepje in het zand bezig zijn, maar het water is daar echt heet! Je kan je eigen warmwaterbron graven. Daan zegt zo'n 60 graden het water.
Vervolgens zijn we naar Rotorua gereden, via Tairua en Whangmata, langs Tauranga en via - we denken de 36 - weer een vrij smalle weg en geen hoofdsnelweg (door de fietsnavi). We kamen daar 18u aan en we zijn lekker gaan blijslapen.

Dag 6 (zaterdag 15/3)
Echt broerd weer als we wakker worden. Vies regen en wind. We besluiten nog een nacht bij te boeken. Vol enthousiasme pakken we de mountainbikes om toch wat van onze dag te maken. We gaan naar Waimangu vulcanic valley. Tussendoor komen we nog een moutainbike park tegen, en hebben we een kleine trail gereden. Super! Daarna door naar het vulkanisch gedeelte, maar wat een helse fietstocht door de regen. We waren doorweekt en ik was er echt super klaar mee! Op een gegeven moment waren we het zo zat, dat we zelfs zijn teruggegaan zonder eindbestemming bereikt te hebben. Gelukkig was de terugweg niet steil en gingen we alleen maar naar beneden. In totaal denken we zo'n 50km te hebben gefietst. Lekker gesport, maar wel wat teleurstellend omdat ze niet onze eindbestemming bereikt hebben.