Dag 10 en 11 (vandaag) - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu Dag 10 en 11 (vandaag) - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Nadien & Daniel - WaarBenJij.nu

Dag 10 en 11 (vandaag)

Door: Dien en Daan

Blijf op de hoogte en volg Nadien & Daniel

20 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Dag 10
Heerlijk geslapen. 8u wakker. Helaas wel bewolkt. Daan weet t voor elkaar te krijgen de boiler aan de praat te krijgen zodat ik eindelijk lekker kan douchen na mountainbiken v gister haha. We voelen ons wat gehaast omdat onze vieze watertank overspoelt en plek onder de camper achter laat. Tja. Na ontbijtje rijden we door naar centrum v Wellington omdat we om 12.30u bij de blue bridge ferry moeten zijn voor de overtocht naar het zuidereiland.
We wandelen na een half uurtje rijden door de niet zo bijzondere stad. Wel even fijn paps en mams van daan gesproken vanuit een telefooncel :-) we hebbe heerlijke sushi gevonden, lekker vers. Verder waren er alleen maar eettenten en niet zulke leike shop-winkels. Na een uurtje gebanjerd zijn we naar de ferry gegaan. Kwam nog een patchwork winkel tegen. Dat had mn mams geweldig gevonden...

We hebben zon drie uurop de ferry gezeten.en wat een prachtige overrtocht was dit. Van het bewolkte wellington langs de kust vh het noordereiland komen we uiteindelijk langs de kust van het zuidereiland. Ofwel Malborough Sounds. Ik denk dat ik nog nooit zoiets moois heb gezien. Allelrlei baaien en plooien van land met allerlei soorten groen bos, blauw en dan weer groen water, huisjes op de bergen tussen de rotsen en dan weer onbegaanbare jungle. Echt adembenemend. Na veel fotos en lekkere zonuren :-) komen we aan in het pittoreske Picton. Hierhebben we weer een top10 camping gepakt voor 41dollar voor een nachtje. Lekker gekookt en na een dvd'tje lekker gaan slapen.

Vandaag
Jeetje wat een bijzondere reis zijn we aan t maken. Het is heel bijzonder om op doorreis te blijven zijn. We zinn bijna nergens langer dan een dag. Voelt als vrijheid. Vandaag ook weer op doortocht door de Sounds en aan een baaitje in de zon gelegen. Nu zitten we in Nelson lekker gratis te wifi-en in de burger king :-D van ons voor iedereen lieve groetjes! Wij gaan de tweede helft van onze reis tegemoet. Hebben er zin in!

• 20 Maart 2014 - 23:10

Wendy:

Wat een fantastische trip maken jullie toch, ben inmiddels ook wel ietswat jaloers!!! Lol

Geniet van jullie vervolg, doe voorzichtig, ik hou van jullie!

Dikke knuffel van mij

• 23 Maart 2014 - 20:08

Jaco En Sonja:

Hallo Lieve ladila en dientje

Wat zit ik te genieten van jullie reisverslag.
    Moet echt een prachtige reis zijn, hier alles goed.
    Jullie kleine Bailey is echt een heerlijk dingetje.
    Het wordt nog moeilijk om haar terug te krijgen straks San en Joey zijn
    ook verliefd op haar, ze luistert zo goed.
    Een dagelijks likje van dit heerlijke mormel is geweldig.
    Mis jullie doe voorzichtig en blijf vooral genieten.

xx mapa